Με αφετηρία το Βόλο, υπάρχουν δύο διαδρομές για να έρθετε στην Τσαγκαράδα.

Η πρώτη (παραλιακή) διαδρομή έχει ως εξής:

Ακολουθούμε τον παραλιακό δρόμο με κατεύθυνση Αγριά, Λεχώνια, Κάτω Γατζέα, Καλά Νερά.

Μέχρι την Αγριά πηγαίνετε παράλληλα με τη θάλασσα και τις γραμμές του τραίνου, τον φημισμένο «Μουτζούρη».

Λίγο πριν βγείτε από την Αγριά θα δείτε στα αριστερά σας τον σιδηροδρομικό σταθμό της Αγριάς, όπου έχει πρόσφατα ανακατασκευασθεί.

Η δεύτερη (ορεινή) διαδρομή έχει ως εξής:

Από τις κεντρικές διασταυρώσεις στην πόλη του Βόλου ακολουθούμε τη σήμανση για Πορταριά, Μακρινίτσα, Χάνια.

Ανηφορίζοντας προς την κορυφή του βουνού διασχίζουμε τον Άνω Βόλο, Κατηχώρι, Πορταριά και φτάνουμε στα Χάνια.

Αυτό που εντυπωσιάζει σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι η υπέροχη θέα προς τον Παγασητικό Κόλπο και η πυκνή βλάστηση από την Πορταριά μέχρι τα Χάνια.

Λίγο πριν φτάσετε στα Χάνια θα συναντήσετε ένα χώρο στάθμευσης από τον οποίο μπορείτε να θαυμάσετε τη θέα όλης της πόλης του Βόλου.

Περίπου 500 μ. βγαίνοντας από τα Χάνια ακολουθείστε το δρόμο (δεξιά) που οδηγεί προς χιονοδρομικό κέντρο. Σε 600 μ. συναντάτε την διασταύρωση προς Κισσό, όπου και στρίβετε αριστερά. Από το σημείο αυτό και μετά αρχίζετε την κάθοδο μέχρι να φτάσετε στο γραφικό χωριό του Κισσού.

Θα εντυπωσιαστείτε από την πυκνή βλάστηση σε όλο το μήκος της διαδρομής, στην αρχή θα συναντήσετε αιωνόβιες οξιές, ενώ όσο φτάνετε στον Κισσό κάνουν την εμφάνισή τους οι καστανιές και οι μηλιές.

Φτάνοντας στην κεντρική διασταύρωση του Κισσού, αριστερά ο δρόμος οδηγεί προς Άγιο Δημήτριο, Ανήλιο, Μακρυράχη, Ζαγορά ενώ δεξιά συνεχίζετε για Μούρεσι και τελικό προορισμό την Τσαγκαράδα (9 χλμ.).

Η διαδρομή αυτή είναι 51 χλμ. και ο χρόνος που απαιτείται είναι περίπου μία (1) ώρα και δεκαπέντε (15) λεπτά.